AKU

My photo
Jari-jemari ku tidak boleh berfikir, mulutku tidak pandai menaip,otakku tidak boleh berkata-kata,hati dan perasaanku hanya Tuhan yang tahu...

Thursday

12 Hari 11 malam di Tanjung Pengelih

1 ok tober ,merupakan hari paling mencabar bekerja sebagai tulang belakang dalam Tourism Malaysia.Biasanya kerja takla mencabar sangat huhuhuhu... Isteri sarat mengandung,komitmen kerja meminta aku meniggalkan isteri keseorangan di Nusajaya dan mengajar kami bagaimana menjadi seorang yang ‘Independent’. Berat hati aku nak pergi tapi demi periuk nasi aku dan keluarga aku, aku gagahkan jugak kakiku memijak throttle minyak..hahahaha.. tak sampai sejam setengah aku dah sampai pintu pagar Tanjung Pengelih..Si Farin mulut puaka kata aku ‘gile la ko li’,mana taknya,perjalanan biasa amik masa 2 jam lebih..hahaha cukupla sekali aku buat macam tu,mungkin pada waktu itu aku lupa yang masih ada lagi orang yang menyayangiku,aku lupa isteri aku sarat mengandung, aku terlupa yang mana kalau apa-apa terjadi kat diri aku bagaimana anak aku nanti…takde bapak? …TIDAKKK!!!
Hari-hari di jeti semakin berlalu, ,kalaula dapat aku cepatkan masa,dah lama aku buat.Kebosanan memang dah sampai tahap dewa-dewi, remote air cond tak boleh gune pulak, blower pulak macam kat DK (mereka yang pernah belajar di HOCAT UiTM taula bilik ni),memang sejuk! terase sejuknye menembusi lelemakku…hahaha

No comments: