AKU

My photo
Jari-jemari ku tidak boleh berfikir, mulutku tidak pandai menaip,otakku tidak boleh berkata-kata,hati dan perasaanku hanya Tuhan yang tahu...

Thursday

Caj tambahan RM5 di Tanjung Pengelih

Bermula 10 oktober 2010,ppihak pengurusan jeti akan mengenakan caj tambahan rm5 untuk ketibaan dan perlepasan. Aku rasa caj ni tak sesuai,kalau caj yang dikenakan salah satu antara berlepas atau untuk ketibaan sahaja aku bersetujulah, ataupun pihak pengurusan boleh mengenakan rm2.50 untuk berlepas dan rm2.50 untuk ketibaan. Aku pasti tak sampai sebulan tourist yang melalui jeti ini akan berkurangan. Sudah tentunya mereka menggunakan ‘second option’ iaitu melalui jeti tanjung Belungkor. Sedikit informasi, majoriti tourist yang datang melalui Jeti Tanjung Pengelih ini adalah ‘cyclist’ yang confirmnya akan balik hari so caj yang dikenakan oleh pihak pengurusan jeti ni aku rasa akan membebankan mereka bagi aku ini adalah percaturan mata duitan hahahahaha…
JIka dilihat dari sudut lain pula, Kerajaan Singapore mengenakan caj SGD 6.00 untuk berlepas ke Tanjung Pengelih jadik total amountnya kalau di darab tolak bahagi lebih kurang RM 13.80 lebih Rm3.80 kalau nak dibandingkan dengan caj yang dikenakan di Tanjung Pengelih, takde pulak tourist bising. Kenape Singapore boleh,bila Malaysia buat banyak tak boleh?...

No comments: