AKU

My photo
Jari-jemari ku tidak boleh berfikir, mulutku tidak pandai menaip,otakku tidak boleh berkata-kata,hati dan perasaanku hanya Tuhan yang tahu...

Tuesday

Service ke Services?



Aku betul-betul tak puas ati dengan staff Sri Lanka Airlines..camni citenye..
satu ari tu aku nak booking tiket ke Pakistan, untuk ke pakistan pasengger kene transit kat Cambodia pastu kene stay lebih kurang berjam-jam tapi tak la lebih 24 jam, pastu barula flight ni ke Karachi. Sebenarnya aku nak beli tiket MAS jek tapi memandangkan tiket sri Lanka ni lebih murah jadi aku buat decision beli tiket Sri Lanka Airlines jek...
Nak dijadikan cite, pada ari sabtu aku kol Sri Lanka airlines ni,aku tanyela pasal tiket price dan segala-galanyala staff layan aku ok bangat..klu 5* aku bleh bagi 51/2*..betul serius aku cakap.
On that day aku tak booking lagi tiket just tanye jela,than pada ari Selasa berikutnye aku kol balikla Sri Lanka Airlines..mule mase aku kol tu aku termasuk dalam waiting list.Mungkin sebab Q banyak sangat operator mesin tu ckp aku orang yang pertama dalam waiting list so aku tak kisah la biasela ticketing punye line ni mesti sibuk..lepas 15minit aku tunggu,operator mesin tu cakap lagi aku waiting list yang pertama..aku rileks la lg,pas 10 minit aku tunggu tetiba tepon aku senyap pastu bunyi tutututututut..dalam ati aku sah da terputus ni.
Aku dengan rilex dan cool aku tepon la lagi airlines ni..alhamdulillah la ada staff yang angkat pastu da cakap-cakap aku nak booking tiket ape sume,staff ni cakap"im sorry sir,1 minute please,hold on" aku pn dengan kelat-kelat lidah nak cakap omputih aku pn cakap la "ok nevermind" than tak sampai 5 saat line putus tak taula die saje letak ke atau pn memang betul2 putus. Perkara ni berlanjutan la sampai 5,6 kali,hati aku dah panas da,baju aku da sedikit terbakar akibat kepanasan hati dan badan aku..sampai last2 aku kol dia just cakap hello,hello,hello aku memang pasti die buat-buat macam tu seolah-olah die tak dengo ape yang aku cakap. Aku give up dan aku lupekan Sri Lanka Airlines ni yang katenye murah dan juga servisnye kepada pelangganye juga..(paham-pahamla,aku tak nak state kat sini..)
Jadi aku beli MAS airlines punye tiket, biarpun mahal tapi servisnye ok, awek kat kaunter MAS kat JB ni pun cun kalau korang dengar suarenye..alaaahaii cair...(Janganla sampai betara guru tau mampus aku..)
Kat sini aku nak bagitaula kat airlines yang terbabit, walaupun korang company besar sekalipun kalau camnila ko punye servis aku yakin terlingkup jugak ko nanti... nak tau cmne? meh aku tunjuk kat bawah ni:ni contoh...
AKU(Bercerita buruk pasal korang)
I (aku cerita kat)
10
I
10
I
10
I
10
I
10 (dan seterusnya)
P/S jadi agak2 korang berapa ramai yang boleh tau cite korang ni? tapi aku tak nakla dengki sangat ngan korang..korang paham-paham jela..

No comments: