AKU

My photo
Jari-jemari ku tidak boleh berfikir, mulutku tidak pandai menaip,otakku tidak boleh berkata-kata,hati dan perasaanku hanya Tuhan yang tahu...

Thursday

Naik Taraf jalan Ayer Hitam-Gemas
Sedang dok aku tercari-cari cmne nak buat pakej baru tetiba aku teringat suasana mase aku keje buat jalan dulu,lame pun xlame sangat setahun jugakla aku keje kat situ. Tempat keje yang amat menyeronokkan..kawan-kawan,abang-abang yang ada kat sane..sume bermain kat keple hotak aku..
Nazri-kira cam bos aku(lab tecnichian)klako gile
Romzi-kamcing ngan nazri,ade nazri adela romzi(lab consultant)
Adami-PM yang bangang
Suhaili-PM yang suke potong gaji Lan minyak
Zul(Big Show)-engineer area Gemas,kalau buat salah langsung tak back up orang bawah kira lalangla die ni.
Asrul-engineer Kelantan yang hitam,gaye budak fresh baru kluo U
Om-Akupun xtau jawatn die ape,tp aku tau keje die camne cam draftman gakla
Azman BOOM-Site supervisor kuat sangat kencing orang tapi baik atila..
Din Bengong-site supervisor,Suke dok bawah pokok cam orang xbetul bile dapat gaji lambat
Din Ongges/Dinat-site supervisor,Bukan mulut sahaja malah gigi pun berbau busuk,bini cantik gile
Ajis/Orang tua Kedaung nak mampus-clerk of work,umur dah tua da memang wajib dok surau jek tapi arak minum,abis budak2 permpuan segamat pecah dara pasal dia..sial..Klu aku jumpe die aku memang parangkan orang tua xsedo diri ni
Shamsul-site supervisor,ni abang aku selalu kene main ngn Zul,klu aku jadik die da lame aku gigit perut si zul tu.
Eddy-site supervisor,ni cousin aku,kepala hotak gile2 kire diela penyeri opis,tapi malaas x hengat sampai dinasihatkan berhenti keje.
Mat-die ni opis boy,nampak gaye cam lurus orangnye,jalan pun cam berkawad,tapi aku sengo cite die kelepet duit adi dekat 3 ribu.pernah sekali die suh aku carikan bohsia,die da xtahan nak men..cilanat betul! ingat aku hape lakhanat!
Adi-site supervisor,mamat ni xuitm,dulu pegawai bank tapi ade orang pedajal gune name die terus blacklist.

Ade ramai lagi yang namenye aku da lupe(mungkin aku banyak sangat minum air semut kot tu yang cepat jadi lupe) tapi aku masih ingat muke diorang.
bile pegi site Gemas ,tempat yang kitorang slalu lepak kat kedai HJ kat Batu Anam,lagi satu Kedai kat belakang bangunan Mara,kalau pegi kat Buloh Kasap,kitorang suke lepak kat kedai akak bawak flyover Buloh Kasap skang ni.Klu g area Bandar kitorang suke lepak kat RZ,Klu petang kitorang suke lepak kat Kedai abang nombor depan opis(mlm pun lepak kat sini jugak) xpun lepak kat kedai abang jual goreng pisang tepi opis(nazri paling benci ngan abangni).
Tapi biasenye aku,Nazri,Romzi,Ajis Kedaung Babi!,Eddy lepak kat kedai snuker Pertama sampaila kedai snuker tu tutup,gile men Lucky Ball,tapi kitorang xberjudipun,just amik duit bayo table je.Memang syok betula time tu..Banyak sangat kenangan..

No comments: